Jak jsme zase jednou naběhli do IKEA

Vždycky, když se náš projekt "bydlení" posune o něco blíže k realizaci hned naběhneme do Ikea (dejte mi vědět, jestli to máte taky tak :). Je to divný no, ale vždycky se najde důvod pro švédské kuličky a skouknout po stošedesáté kuchyni, která se nám líbí. Tentokrát bylo o důvod víc, protože jsem mezi novinkama zaregistrovala konečně židle, které se mi líbí. Takže se jelo. Ozkoušet a omrknout ty židle, juknout na dřezy (děsně cool činnost hele), pořešit panel do kuchyně a protože máme nový nápad na vestavěné skříně, tak se podívat i na dveře ke skříním. Ale popořádku jo?


Židle Odger vypadají jako z korku, ale nejsou z korku! Ha! No dobře, to jsme věděli. Ale co jsme nevěděli, že vypadají vážně dobře, jsou vcelku pohodlné, i když samozřejmě víme, že nejsou polstrované, nicméně mě se stejně žádné polstrované nelíbí, takže není co řešit. Víte co, nevím proč, ale na židle jsem pes. Žádné se mi nelíbí a když jo, tak se z nich stane takovej mainstream, že je mi z nich na blití (vitra ehmm).
jak vidíte zkoušeli jsme i tmavě hnědou, ale žádná hitparáda to nebyla. V nabídce je ještě světlá, ale ta mi připadá dost fádní.

Tyhle jsou jednoduché, subtilní a tudíš se báječně hodí k masivnímu stolu, jak vidíte na fotce. Měla jsem za to, že jsou šedé (antracitové), nicméně nejsou, jsou modré, ale na dálku to není skoro poznat. I tak se mi líbí a s největší pravděpodobností máme favorita mezi židlemi.  Jupíjej! Krásně kontrastují s dubovým stolem, který by měl mít stejnou barvu jako kuchyňská pracovní deska, nástěnný panel a pravděpodobně i trámy domu. Trochu šprťácké že? Ale já nemám ráda mixovat moc odstínů dřeva, i když ještě jeden připadá v úvahu.


Vypadá to elegantně co myslíte?
Navíc to bude báječně ladit s černou stěnou, kterou plánuji v kuchyni (tabulová černá zeď).

Ok, success number one.

Dále jsme se přesunuli ke kuchyním, opět jsme se utvrdili v tom, že ta bílá mikrovlnka je sice krásná, ale neskutečně předražená (a nevím, proč bych si za dvanáct tisíc měla kupovat mikrovlnku, která umí péct kuřata, když budu mít i normální troubu).


Co se týče dřezů, tak se mi moc líbí ten bílý, ale prý je to děsně nepraktické, stačí, když do něj vylejete třeba kávu nebo colu a když to hned nesmejete, tak vám tam může zůstat flek :( I když otázka je, stává se to pouze na granitu nebo i na křemeni, který prodává IKEA? Kdo ví ať napoví v komentářích! Takže uvažujeme i o klasice. No nevypadá to samozřejmě špatně, co?


Baterie se mi pořád líbí ta kulatá, ale zaujala mě i tahle novinka s pákou na trubce (jak to líp popsat?).



Nevím jestli jsem jenom slepota slepá, ale všimli jsme si, že Ikea konečně nabízí dřevěné nástěnné panely do kuchyně, jsou poměrně široké, něco přes centimetr, dělají se na míru, zaměření je v ceně (takže vám udělají i výřezy pro zásuvky) a jsou ve všech barvách jako pracovní desky.
Takže hurá, to se mi moc líbí!


Nicméně, přeci jen tu vyvstává jedna zásadní otázka. Jak to bude vypadat v mé kuchyni, ve které nechci mít horní skříňky? Aha?

No a poslední zastávkou bylo oddělení úložných řešení, zjistili jsme, že nejvyšší dveře k vestavěným skříním jsou stejně moc malé/krátké/hnusné a my bychom rádi až do stropu (protože já tam fakt nebudu lézt utírat prach sorryjako). Máme teď nový neotřelý nápad na DIY provedení vestavěných úložných prostorů, tak se nechte ještě chvíli napínat. Pokud do toho opravdu půjdeme, podělím se o celý proces.

A vůbec jsem celá nějaká podezřele kreativní a pořád vymýšlím nějaká neokoukaná řešení. Protože IKEA věcí bude plnej barák tak to chce i něco originálního ne?

Brzo už se ozvu s novinkama ohledně stavby, protože podržte se vážení, tento týden vážně začínáme stavět!!! (tak to budu moct zase brzy do Ikea ne?)

Komentáře

  1. Pokaždé, když čtu Váš nový příspěvek, musím se smát. Je to totiž jako bych to psala já, ty samé myšlenkové pochody a situace, jaké prožívám já. Dobrý den Lucko, blahopřeji Vám k zahájení stavby, hned je ten život tak nějak veselejší a člověk se cítí nabitý energií, nebo?,alespoň to tak máme s manželem. V Ikea jsme bez nadsázky každý měsíc, kuchyni mám v plánovači naplánovanou do poslední úchytky a mám ji tak "vymakanou", že už není fakt co zlepšovat. Jsem zvědavá, co vymyslíte s těmi skříněmi, protože přesně ty míry prostě nesedí . No my jsme konečně předali stavbu, sice jsme museli zasypávat okolí domu, kvůli bahnu, seznámili se s panem stavbyvedoucím face to face a domluvili se na zahájení stavby hned začátkem ledna!!! Dokonce už nám poslali z firmy fakturu a mi mohli tak zaplatit, aby se konečně začala vyrábět koupelna!!! Tolik štěstí najednou :-) teď už mi jen zbývá modlení, protože zima má být nejkrutější za posledních 50let, tak mi to alespoň všichni v práci říkají:-). Takže: ať je mráz, ale hlavně! málo sněhu. Tak se těším na novinky ohledně stavby (taky máme celodřevěnou fasádu) a inspirace z Ikea, protože ať si říká, kdo chce co chce, je dobrá.
    Držím palce a zdravím, Míša.

    OdpovědětVymazat
  2. jsem ráda, že jsem pobavila :) super, že jste zase o krůček dál a můžete se těšit na začátek stavby! Nám už se začalo pracovat na baráčku, ale počasí teda jak naschvál nepřeje, prší a prší, tak z toho mám trochu hrůzu no. Zítra se nám budou usazovat jádra, tak pak udělám nějaký nový článek jak pokračujeme! A co se týče té zimy, tak jsem to také zaslechla a doufám, že to tak zlé nebude, navíc to slýchám každý rok, snad je to jen kachna :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, jak já ti rozumím... zrovna taky bojujeme... my pro změnu rekonstruujeme starý, památkově chráněný, funkcionalistický domek :) Prosím tě, co za pracovní desku jsi vybrala na ikea kuchyň?

      Vymazat
    2. ahoj, tak držím palce! Pracovní desku ještě nemám na stoprocent vybranou, váhám mezi dubem a dubem běleným, odvíjet se to bude od toho, jaký odstín budou mít ty naše trámy. Zatím vypadají dost světle, ale možná, že se budou ještě něčím ošetřovat a pak kdyby byly tmavší tak bych šla do dubu. No takže asi tak :)Takže guláš hehe

      Vymazat
  3. No jo, Ikea... :-) Ale mimochodem ten nástěnný panel není dřevo, ale laminát se vzorkem dřeva. To jen pro upřesnění. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jojo laminát no. Dřevo bych ani nechtěla, moc péče, to já neumim. :)

      Vymazat

Okomentovat