Shrnutí posledních pár měsíců

Kde vlastně začít? Všechno co jsem tu doposud napsala se tak nějak mezi sebou pere. Nejdřív jsme chtěli dům od architekta, pak jsme se rozhodli pro typovku, nejdřív sedlová střecha a patro, pak rovná střecha a bungalov, nejdřív zděný dům, pak dřevostavba, pak zase zděný abychom skončili hádejte kde... Ne v p....i. To píšu jen pro rekapitulaci a taky proto, aby jste viděli, kolik se toho může za půl roku změnit.

Můžete si být jistí tím, že chcete tohle a ono a za pár týdnů je vše úplně naopak. Jsem ráda, že jsme tímto stádiem prošli, člověk si hodně věcí uvědomí a rozmyslí. Já osobně jsem takový ten typ člověka co chce všechno a nejlépe hned a tady. Naštěstí mám vedle sebe partnera, který o věcech hodně přemýšlí a trochu mě v mojí rychlojízdě brzdí. Jsem za to opravdu ráda. Myslím, že se skvěle doplňujeme. Já ho naopak dokážu rozhýbat, když je nerozhodný. Ale co jsem tím vlastně chtěla říct?

Stavba domu a především jeho plánování není tak idylické, jak si člověk představuje. Tím nemyslím vybírání pozemků, projektů a firem. To je vlastně docela jednoduché, i když náročné na čas i mozkovou kapacitu. Je to především velký nápor na psychiku a soudržnost páru. Tady se totiž opravdu ukáže, jestli je vztah kvalitní a stabilní nebo děravý a nemocný. Nemyslím si, že musí nutně dva lidi rozdělit a vztah rozklížit. Každý by si měl sáhnout do svého svědomí, že. Rozhodně si myslím, že i takový pár může naopak stmelit právě to, že narazí na zásadní problémy. Stavba domu není jen o budování hnízda, ale i o společném projektu, který by měl dva lidi (nebo víc)posunout někam dál...Tohle nepíšu proto, abych vypadala důležitě nebo chytře, ale proto, aby si to začínající stavebníci uvědomili ještě před tím, než se vrhnou do tohohle začarovaného kruhu, ze kterého se pak už dost špatně vystupuje. Samozřejmě v dobrém.. :)

Ale abych jen nefilosofovala (a že mi to moc nejde co), my dva se zase posunuli o trochu dál a oslovili firmu se zajímavým projektem. Mám hrozné nutkání to prozradit, ale na druhou stranu nechci nic moc zakřiknout ještě před tím, než budeme mít na stole první půdorys, kalkulaci a spočítané refinancování hypotéky. Doufám, že se to do pár dní dozvíme a budu vám to moct vyslepičit. Fotomateriálu máme dost, tak se připravte na pořádnou nálož.

Stručné shrnutí, které jsem časově odhadla.

říjen 2015: našli jsme náš pozemek a začali mailovat s developerem o ceně.
                  začali jsme řešit prodej bytu
listopad 2015: definitivně jsme se rozhodli pozemek koupit, sepsali jsme rezervační smlouvu
                       začali jsme řešit hypo a jednat s kupci bytu
prosinec 2015: hypotéka hotová, začíná proces nákupu pozemku
                        řešíme smlouvy a rezervační smlouvu na prodej bytu
Vánoce 2015: těsně před Vánoci si pod stromeček nadělíme pozemek (stihli jsme to před zavedením dph), prodáváme byt, obíháme katastry a úřady.
                      Poptáváme architekty, scházíme se na pozemku a zadáváme první skicy. Stěhujeme se.

leden 2016: vyhodnocujeme návrhy od architektů, dlouuuho přemýšlíme...a ještě stěhování...

únor  2016: rozhodujeme se pro typový projekt G servis.

březen 2016: první a zároveň poslední schůzka v G servisu, mailová komunikace ohledně založení    domu, výzvědy na stavebním a obecním úřadě.

duben 2016: likvidujeme vzrostlé trnkové křoví na pozemku, zadáváme a čekáme na radonový průzkum a hydrogeologii.

květen 2016: rozhodujeme se co dál, projekt u G servisu jsme zrušili.

červen 2016: objevili jsme nový projekt a nejspíš i vyřešili efektivní založení domu ve svahu.



Komentáře

  1. Super. Nedávno vám někdo psal před ten příspěvek před tímhle, že se mu líbí, že se nevzdáváte. A já jsem na tom úplně stejně. :) Prostě to vaše nadšení a zápal pro věc, to je něco, co se dneska už jen tak nevidí. Já jsem nedávno zjistila, že pojezdové brány jsou fakt téma, které je dost náročné a drahé. Ale jako chci to, tak si to udělám.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat